Tradycyjna i wegetariańska: włoska Carbonara w dwóch odsłonach

2017-10-01
Tradycyjna i wegetariańska: włoska Carbonara w dwóch odsłonach

Kuchnia wegetariańska zyskuje na popularności, w związku z czym coraz częściej mierzymy się z problemem gotowania jednocześnie dla wegetarian i mięsożerców. Co zrobić, jeśli na kolacji, którą organizujesz będą jednocześnie wegetarianie i zwolennicy kuchni tradycyjnej? Jak sobie z tym poradzić, jeśli nie chcesz przygotowywać osobnych dań?

Najszybszym dla Ciebie sposobem na kulinarne zadowolenie obydwu grup, będzie przygotowanie jednego dania w dwóch wersjach. Proponujemy przepis na słynną włoską carbonarę w wersji klasycznej i wegetariańskiej. Zapewniamy, że wersja wegetariańska będzie równie smaczna!

Podstawą wegetariańskiego przepisu na carbonarę będzie pieczona w piekarniku oraz zmiksowana papryka z dodatkiem tofu i słodkiej zmielonej papryki, która doskonale zastąpi mieszaninę żółtek, guanciale i tartego pecorino z tradycyjnego przepisu.

Wegetariańska carbonara z wyglądu będzie przypominać klasyczną, a jej unikalny smak pozytywnie zaskoczy współbiesiadników.

Przepis na carbonarę w wersji wegetariańskiej i tradycyjnej

Składniki:
do wersji klasycznej:
do wersji wegetariańskiej:
  • 250g tofu
  • 1.4kg żółtej papryki
  • słodka papryka w proszku
  • oliwa z oliwek
Przyrządzenie:

Paprykę umyj, osusz i ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstaw do piekarnika i piecz około godziny w temperaturze 250°C. Wyjmij papryki z piekarnika, a kiedy ostygną obierz je ze skóry i usuń gniazda nasienne. Następnie zmiksuj papryki na gładką masę. Na rozgrzaną  patelnię dodaj oliwę z oliwek i słodką paprykę w proszku (nada ona daniu przyjemnego wyglądu). Następnie dorzuć pokrojone w kostkę (około 1 cm) tofu i całość smaż na średnim ogniu. 

W międzyczasie pokrój w drobną kostkę guanciale i smaż na drugiej patelni przez około 15 minut uważając, aby jej nie przypalić. Odstaw patelnie z ognia, aby guanciale trochę ostygło. Do dużej miski wbij żółtka, dokładnie roztrzep i dodaj guanciale z patelni oraz część startego pecorino, pozostałą część zostaw do dekoracji Twojej carbonary w wersji klasycznej. Całość dobrze wymieszaj i dopraw solą i pieprzem. 

Ugotuj makaron "al dente", połowę dodaj na patelnię z tofu i zmiksowaną papryką a drugą połowę do miski z wersją klasyczną. Zachowaj trochę wody, w której gotowałeś spaghetti. Oba sosy dokładnie wymieszaj z makaronem, a w razie potrzeby dodaj trochę uprzednio zostawionej wody. Następnie wyłóż carbonarę na talerze i posyp tartym serem pecorino.
 
Życzymy smacznego!
Pokaż więcej wpisów z Październik 2017
Podziel się swoim komentarzem z innymi
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel