5 pysznych sposobów na bakłażana

2020-06-18
5 pysznych sposobów na bakłażana

Bakłażan to warzywo, z którego możesz przyrządzić niewiarygodną ilość potraw. Masz możliwość stosowania go w kuchni praktycznie przez cały rok, bo o każdej porze roku znajdziesz go na półkach supermarketów. Zobaczmy na ile sposobów możesz go przygotować.

Bakłażany pieczone


Jest to doskonały sposób na przyrządzenie bakłażana, bo praktycznie bez użycia tłuszczu. Wystarczy pokroić go w plastry, plastry ponacinać nożem i piec w piekarniku przez 10 minut. Po wyjęciu możesz położyć na plastry dowolne ulubione składniki, np. pomidory, ser, wędliny, ostry sos lub cokolwiek innego, na co masz ochotę. Oczywiście możesz zastosować klasyczne podejście i posypać je pysznym, startym parmezanem. Zapiecz plastry bakłażana ponownie w piekarniku przez kolejne 10-15 minut i pyszna przystawka gotowa.

W piekarniku możesz także przygotować bakłażany nadziewane. Trzeba je przeciąć na pół wzdłuż i gotować w wodzie przez około 10 minut. Wydrążyć miąższ i drobno posiekać a następnie dodać dowolne, także drobno posiekane składniki. Całość przyprawić, polać niewielką ilością oliwy, dokładnie wymieszać i nafaszerować bakłażany. Tak przygotowane danie piec w piekarniku.

Jak widzisz główną zaletą pieczenia bakłażana w piekarniku jest możliwość tworzenia smacznych i niezbyt ciężkich potraw, bez użycia nadmiernej ilości oliwy lub masła. Jest to szczególnie, gdyż bakłażan to warzywo, które wchłania bardzo chętnie każde ilości tłuszczu.

Bakłażany grillowane


Drugą metodą przyrządzania bakłażana, która prawie nie wymaga oliwy lub innego tłuszczu jest grillowanie. Ponadto grillowanie bakłażanów jest bardzo proste i szybkie, zajmuje zaledwie kilka minut. Po prostu pokrój bakłażana w plastry grubości 1cm i piecz na grillu lub patelni grillowej po kilka minut z każdej strony. Po doprawieniu i pokropieniu oliwą otrzymasz zdrową i smaczną przystawkę.

Oczywiście danie wymaga użycia niewielkiej ilości oliwy z oliwek, ale surowej, a więc znacznie zdrowszej niż użytej w czasie smażenia. Najlepszym narzędziem do przygotowania tego dania jest patelnia grillowa, ale możesz też grillować bakłażana na zwykłej patelni z grubszym dnem.

Bakłażany w cieście smażone w głębokim tłuszczu


W przeciwieństwie do poprzednich sposobów przyrządzania bakłażana, danie przyrządzone tą metodą jest ciężkie, ale też bardzo smaczne. Wykonanie jest banalnie proste: pokrojonego w plasterki bakłażana obtaczamy w cieście i smażymy w głębokim tłuszczu przez 2-3 minuty z każdej strony.

Ważne jest, aby olej miał temperaturę około 170-180°C - nie wyższą i nie niższą. W przypadku gdy olej byłby nadmiernie gorący, bakłażany miałyby tendencję do zbyt szybkiego zarumienienia się na zewnątrz, pozostając surowe w środku, a zbyt zimny olej spowodowałoby, że ciasto wchłaniało zbyt dużo oleju, przez co bakłażany byłyby niesmaczne. Bardzo ważne w tej metodzie jest ciasto, w którym obtaczane są plastry bakłażana. Ciasto powinno być gładkie i puszyste, dlatego dodaje się do niego wody gazowanej.

Bakłażany gotowane


Jeśli Twoja dieta wymaga reżimu, a Ty masz ochotę na zdrowe bakłażany, możesz zrobić z nich fit dodatek do posiłków lub lekką przystawkę. Po ugotowaniu bakłażanów w osolonej wodzie, odcedź je, posiekaj i dopraw łyżką surowej oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, szczyptą soli i pieprzu oraz drobno posiekaną papryczką chilli. Jeśli chcesz uzyskać bardziej zdecydowany smak, posyp bakłażana łyżką sera pecorino.

Tak przygotowane bakłażany będą doskonałym dodatkiem do dań mięsnych lub niskotłuszczowym lunchem.

Bakłażany marynowane w oleju


To jeden z najbardziej popularnych przetworów warzywnych we Włoszech. Bakłażany gotowane są w wodzie z dodatkiem octu winnego i czosnku, a po osuszeniu zalane oliwą i pasteryzowane w słoikach. Danie jest pracochłonne, ale końcowy efekt doskonały, a gustowną przystawkę zawsze będziesz miał pod ręką. Bakłażany w oliwie są pysznym dodatkiem do półmiska wędlin z dodatkiem grzanek, a także grillowanych i pieczonych mięs.

Jak widzisz jest wiele sposobów na przyrządzenie tego nadal niezbyt popularnego w Polsce warzywa. Warto abyś częściej używał go w swojej kuchni, gdyż zawiera bardzo mało kalorii, a przy tym jest bogaty w składniki mineralne i witaminy.
Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixel